Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv dopravní polohy a dopravní obslužnosti na zaměstnanost v regionu Písecko
HRONOVÁ, Aneta
Hlavním cílem bakalářské práce je ověření a vysvětlení vztahu mezi zaměstnaností a dopravní obslužností v daném regionu. Sekundárním cílem je popsat závislost mezi kvalitou dopravní infrastruktury a zaměstnaností v daném regionu. Pro první cíl je určen předpoklad, který říká, že obce s horší dopravní obslužností mají vyšší míru nezaměstnanosti. Toto zkoumání je doplněno dotazníkovým šetřením, které by mělo seznámit s názorem obyvatelstva a doplnit výsledky zkoumaných dat. V této práci jsou využity kvantitativní i kvalitativní metody. Kvantitativní metoda v podobě regresivní analýzy. Zkoumá závislost míry nezaměstnanosti na počtu dopravních spojů. Z kvalitativních metod je použit již zmíněný dotazník. Na závěr, práce obsahuje návrh opatření ke zlepšení stávajícího stavu.
Analýza dopravní obslužnosti pardubického mikroregionu
Staněk, Jan ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
Diplomová práce přináší komplexní pohled na dopravní obslužnost v sledovaném regionu v zázemí Pardubic, a to jednak z pohledu nabídky veřejné dopravy a jednak z poptávky obyvatel po ní. Jedním z klíčových cílů práce je nalezení vlivu dopravních i nedopravních charakteristik na výběr druhu dopravního prostředku využívaného k dopravě do zaměstnání a škol na úrovni obcí. Kromě analýz založených na sekundárních datech je součástí práce i dotazníkové šetření a jeho vyhodnocení a to především ve vztahu k předchozím analýzám. Právě porovnání dvou pohledů, založených na objektivních statistických datech na straně jedné a na subjektivních pohledech obyvatel sledovaného regionu na straně druhé, je jednou z hlavních hodnot předkládané práce.
DOPRAVNÍ HIERARCHIE STŘEDISEK OSÍDLENÍ V JIHOČESKÉM KRAJI A JEJÍ VÝVOJ OD ROKU 2000
ŠARVAIC, Lukáš
Tato bakalářská práce se zabývá dopravní hierarchií středisek osídlení v Jihočeském kraji a jejím vývojem od roku 2000. V práci jsou použity dopravně-geografické metody výzkumu běžně používané pro studium dopravní hierarchie. V teoretické části práce je pozornost věnována zejména studiu dopravní hierarchie, její vazby na geografii sídel a hlavní faktory ovlivňující výslednou dopravní hierarchii středisek osídlení. V analytické části práce je zkoumán dlouhodobý vývoj dopravní hierarchie z pohledu velikostní hierarchizace souborů pro jednotlivé dopravní prostředky v porovnání s komplexní hierarchií středisek a dále jsou analyzovány hodnoty relativního dopravního a komplexního významu, jak tabulkově, tak graficky. Dále jsou analyzovány změny dopravní hierarchie středisek osídlení za sčítací roky 2010 a 2016. Pro analýzu byla použita data z Celostátního sčítání dopravy na silniční a dálniční síti ČR 2000-2016 vydávaná Ředitelstvím silnic a dálnic, která byla zpracována a vyjádřena jak v tabulkách a grafech, tak v kartografické podobě.
Analýza dopravní obslužnosti správního obvodu ORP Znojmo veřejnou hromadnou dopravou
HORÁK, Josef
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou dopravní obslužnosti veřejnou hromadnou dopravou ve vybraném území SO ORP Znojmo. V práci jsou použity dopravně-geografické metody výzkumu. Zkoumána je dopravní obslužnost v různých časových horizontech pracovního dne a víkendu. Pro analýzu byla využita data z jízdních řádů a aplikace IDOS, která byla zpracována do tabulek a kartograficky znázorněna. Hlavním cílem je analýza dopravní obslužnosti veřejnou hromadnou dopravou v jednotlivých obcích sledovaného území a její prostorová diferenciace. Dílčím cílem je vysvětlení příčin rozdílu v kvalitě dopravní obslužnosti a zda na dopravní obslužnost má vliv dopravní poloha obcí v dopravní síti a populační velikost obcí.
Analýza dopravní obslužnosti pardubického mikroregionu
Staněk, Jan ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
Diplomová práce přináší komplexní pohled na dopravní obslužnost v sledovaném regionu v zázemí Pardubic, a to jednak z pohledu nabídky veřejné dopravy a jednak z poptávky obyvatel po ní. Jedním z klíčových cílů práce je nalezení vlivu dopravních i nedopravních charakteristik na výběr druhu dopravního prostředku využívaného k dopravě do zaměstnání a škol na úrovni obcí. Kromě analýz založených na sekundárních datech je součástí práce i dotazníkové šetření a jeho vyhodnocení a to především ve vztahu k předchozím analýzám. Právě porovnání dvou pohledů, založených na objektivních statistických datech na straně jedné a na subjektivních pohledech obyvatel sledovaného regionu na straně druhé, je jednou z hlavních hodnot předkládané práce.
Vliv dopravní dostupnosti na míru nezaměstnanosti v okrese Semily
Jiroušová, Ludmila ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Kouřilová, Jana (oponent)
Dopravní dostupnost je často zmiňována jako faktor mající vliv na regionální rozvoj a regionální ekonomiku. Ve své bakalářské práci se pokouším zjistit, jak dopravní dostupnost ovlivňuje pracovní trh -- zaměstnanost a nezaměstnanost v okrese Semily. V úvodní části se zabývám dopravní dostupností a jejím působením na regionální rozvoj. Dále přináším některé teoretické přístupy zaměřené na tuto tematiku. Jako další uvádím statistické a geografické metody, které jsem využila v následující analytické části. V ní objasňuji vztahy mezi mírou nezaměstnanosti v jednotlivých obcích a dopravní dostupností center pracovních mikroregionů. Výsledky analýzy mi posloužily k závěrečnému vyhodnocení pracovní hypotézy o nižší míře nezaměstnanosti v obcích s lepší dopravní dostupností veřejnou dopravou a souvisejícím vlivu dopravní polohy.
PROSTOROVÁ ANALÝZA KVALITY DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI OBCÍ V JIHOČESKÉM KRAJI
JINDRA, Stanislav
Anotace: Předkládaná diplomová práce se věnuje dopravní obslužnosti obcí v Jihočeském kraji. Práce se soustřeďuje na hodnocení kvality dopravní obslužnosti veřejnou hromadnou dopravou. Pomocí metodického postupu, který vychází z teoretické části se hodnotí počty spojů jednotlivých obcí a příslušných středisek. Podle jízdních řádů byly analyzovány spoje v různém časovém období v rámci silniční a železniční dopravy. Doplňující část představuje zjištění dopravní polohy obcí a jejich analýza ve vztahu k dopravní obslužnosti. Závěrečná část obsahuje hodnocení zjištěných výsledků a syntézu dané problematiky. Součástí práce je rovněž dopravně geografická charakteristika zkoumaného území, mapová příloha a rozsáhlá tabulková příloha získaných dat.
Vliv dopravní dostupnosti na míru nezaměstnanosti v okrese Český Krumlov
Vágner, Petr ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Pova, Patrik (oponent)
Dopravní dostupnost bývá zmiňována v souvislosti s rozvojem a ekonomickou úrovní regionů. Ve své práci se snažím o analýzu a následné vysvětlení vztahů mezi mírou nezaměstnanosti a dopravní dostupností v okrese Český Krumlov. V úvodu obecně charakterizuji dopravní dostupnost a její vliv na regionální rozvoj, se zaměřením na nezaměstnanost a uvádím teoretické přístupy k této problematice. Dále popisuji statistické a geografické metody, které jsem v analýze použil a v praktické části pomocí nich objasňuji vazby mezi mírou nezaměstnanosti v jednotlivých obcích a dostupností center pracovních mikroregionů. Na základě výsledků analýzy hodnotím v závěru pracovní hypotézu o vyšší nezaměstnanosti v obcích s horší dopravní dostupností veřejnou dopravou a také předpokládaný vliv zvyšující se vzdálenosti a dopravní polohy obcí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.